2011. szeptember 10., szombat

Egy darab Bajorország, Baranyában

2011-09-09_16-14-36_648 Tegnap a Landesschwabenfesten vettem részt Villányban, vagy ahogy azt németül hívják in Willand. Tudtam hogy egy nemzetiségi eseménnyel lesz dolgom mint oly sokadszor, Véménden (Wemend) és Pécsen is volt már szerencsém némi hagyományőrzésben részt vállalni, már hat-nyolc évesen német nyelvű gyerekdarabokban játszottam az általános iskolám által szervezett Svábbálokat megelőző német esteken. Tíz évesen önálló standup számom volt németül, bár ezt szerintem kevesen tudják, mert nagyon béna vicceket mondtam :$ Más rendezvényeken pedig csak kényszerűségből szavaltam pl. a “Heute kommt der Nikolaus”-t. Most viszont, hogy nem egész egy hónapja még Berchtesgadener Landban időztünk a családdal - és épp hogy kifogytam a német sörökből-, kicsit nagyobbat ütött Magyarországon megtapasztalni mindent amiről a németországi élményeim összefoglaló bejegyzésben írtam. Mikor a kocsiból megláttam a csárda falán a jól ismert Bayerische Raute-t nagyot dobbant a szívem és összefutott a számban a nyál, mert ez némethonban általában 3 eurós Paulaner sört jelent. Nyertem. Németeket látni és hallani -olyanokat mint én-, bratwurstot falni sauerkrauttal és az egészet Erdinger sörrel meg Almdudlerrel kísérni le, míg az Emmert Józsi rokonom által vezetett Schütz Kapelle húzta a “Lustig ist das Zigeunerleben”-t.. Pont olyan volt, mintha otthon lennék, pedig itthon voltam.

P1200837

1 megjegyzés:

Hagyj üzenetet :)

Click!

Innen olvassák:

free counters